Inside AdWords România and Moldova
Blogul oficial Google AdWords România și Moldova.
Cum funcţionează sistemul de licitare AdWords?
miercuri, 31 martie 2010
În urma feedback-ului primit, am aflat că mulţi dintre utilizatorii AdWords ar dori să urmărească mai multe tutoriale şi materiale online chiar dacă acestea sunt disponibile numai în limba engleză.
În următorarea prezentare video Hal Varian, Chief Economist, explică pas cu pas ce semnifică noţiunile de sumă licitată maximă (Max CPC), scor de calitate (QS), clasarea anunţurilor (Ad Rank) şi cum funcţionează acestea în determinarea sumelor pe care le plătiţi efectiv pentru un clic AdWords. O recomandare pentru clarificarea confuziilor legate de modul în care sunt determinate poziţiile anunţurilor şi de felul în care sunt calculate sumele cost-pe-clic.
Postat de Mădălina Ana, Echipa Google AdWords România
Remedierea problemelor din Google Analytics/AdWords, partea 1
miercuri, 31 martie 2010
Am prezentat deja care sunt beneficiile utilizării
Google Analytics
împreună cu Google AdWords. În această serie de postări de blog vom discuta câteva dintre problemele care pot apărea la utilizarea serviciului Google Analytics, precum şi modalităţile prin care le puteţi remedia.
Înainte de toate, pentru o analiză semnificativă a datelor, contul dvs. AdWords şi contul Google Analytics ar trebui să fie
conectate
(nu uitaţi că pentru utilizatorii români acest lucru se poate face numai din interfaţa în limba engleză a contului). Pe parcursul procesului de conectare sau imediat după încheierea acestuia, este posibil să vă confruntaţi cu următoarele probleme:
Nu pot accesa Google Analytics prin intermediul contului AdWords
Dacă nu puteţi accesa contul Google Analytics prin intermediul filei „Raportare” > „Google Analytics” din AdWords, probabil că adresa e-mail de conectare AdWords nu are drepturi de accesare a contului Google Analytics. În acest caz, trebuie să luaţi legătura cu administratorul contului Google Analytics, pentru ca acesta să adauge adresa dvs. e-mail utilizând
Managerul de acces
. În cazul în care adresa e-mail de conectare AdWords are deja acces la Google Analytics, este posibil să aveţi deja conectat contul AdWords la un alt cont Google Analytics. Dacă bănuiţi că vă aflaţi în această situaţie din urmă, trebuie să luaţi legătura cu serviciul de asistenţă AdWords.
Nu există date în rapoartele Google Analytics
Dacă profilul dvs. Google Analytics nu a înregistrat deloc date, pot exista mai multe explicaţii pentru aceasta. Iată câteva dintre cele mai obişnuite:
Pe site-ul web nu există un
cod de urmărire
sau a fost plasat un cod de urmărire incorect
Verificaţi mai întâi dacă apare codul Google Analytics în
codul sursă
al site-ului dvs. şi dacă a fost
implementat în mod corect
. Dacă doriţi să vedeţi cum ar trebui să arate codul dvs., accesaţi contul Google Analytics şi faceţi clic pe „Setări Google Analytics”, apoi pe „Modificaţi” de lângă profilul corespunzător; în sfârşit, selectaţi „Verificaţi starea” din colţul din dreapta sus.
Număr de profil incorect în codul de urmărire de pe site-ul dvs
.
Uneori se poate întâmpla ca, din greşeală, să fie instalat pe site-ul web codul de urmărire al altui profil sau cont. Prin urmare, asiguraţi-vă că în
codul sursă
al site-ului dvs. este utilizat numărul de profil corect (numit şi cod de proprietate web sau număr UA). Puteţi verifica corectitudinea numărului de profil sub „Verificaţi starea”, după cum este descris mai sus. În cazul în care respectivul număr diferă de cel din codul sursă, va trebui să modificaţi în consecinţă codul de urmărire din codul sursă al site-ului dvs. web.
Configurare incorectă a filtrelor
De asemenea, este posibil ca
filtrele
să fie incorect configurate şi astfel întregul trafic să fie eliminat din greşeală. Prin urmare, verificaţi dacă aveţi unul sau mai multe filtre activate în profilul dvs.
Aici
veţi găsi sfaturi privind remedierea problemelor cauzate de erori ale filtrelor în Google Analytics.
Profil creat în ultimele 24 - 72 de ore
După implementarea pe site a codului Google Analytics, poate dura între 24 şi 72 de ore până la apariţia primelor date în rapoartele dvs. Google Analytics. Lucrul acesta se întâmplă deoarece Google Analytics nu este un instrument de raportare în timp real. În acest caz, trebuie să daţi dovadă de puţină răbdare.
Aici se încheie prima parte. În postarea următoare, vom discuta despre depanarea înregistrărilor de tip (nu este definită), despre lipsa datelor AdWords şi despre problemele legate de comerţul electronic, precum şi despre etichetarea automată şi manuală.
Postat de Mădălina Ana, Echipa Google AdWords România
3 paşi simpli pentru cuvinte cheie de succes
marți, 30 martie 2010
Aflaţi cum să vă creaţi o listă de cuvinte cheie de succes în trei paşi din prezentarea de mai jos (în limba engleză):
Postat de Mădălina Ana, Echipa Google AdWords România
Seria Web Design partea a V-a: Urmărirea performanţei pe web
vineri, 26 martie 2010
În ultima postare din această serie, dorim să evidenţiem câteva resurse care vă pot ajuta să testaţi şi să urmăriţi rezultatele site-ului dvs. web. Mulţumită unei serii de instrumente AdWords gratuite, puteţi:
· Să testaţi designul site-ului web pentru a testa ce aspect este cel mai eficient
· Să obţineţi informaţii detaliate despre locaţia vizitatorilor, despre limbile acestora şi despre comportamentul lor online
· Să aflaţi numărul de vânzări care sunt generate pe site-ul dvs. web prin intermediul campaniilor AdWords
Puteţi realiza toate aceste activităţi cu ajutorul a trei instrumente AdWords foarte importante, Google Website Optimizer , Urmărirea conversiilor şi Google Analytics.
Google Website Optimizer (Optimizatorul de site Web)
Google Website Optimizer este un instrument de testare a site-urilor web care vă permite să încercaţi simultan diferite variante ale conţinutului site-ului web. Apoi, acesta urmăreşte fiecare variantă pentru a determina care generează cele mai multe conversii pentru dvs., de ex., vânzări, clienţi potenţiali sau orice altă acţiune pe care o consideraţi de valoare. De exemplu, puteţi compara rata de conversie a unei pagini în care includeţi o imagine cu rata de conversie a unei pagini care conţine numai text sau puteţi testa diferite mesaje într-o anumită pagină.
Când aţi acumulat suficiente date, veţi putea accesa rapoarte detaliate care vă vor ajuta să vă îmbunătăţiţi afacerea. Aceasta înseamnă că nu mai trebui să ghiciţi! Veţi utiliza date reale obţinute după ce aţi aplicat modificări site-ului dvs. web şi veţi putea lua decizii informate cu privire la designul acestuia.
Aflaţi mai multe informaţii despre cum puteţi începe utilizarea instrumentului Google Website Optimizer făcând clic
aici
.
Urmărirea conversiilor
Urmărirea conversiilor este un instrument de raportare disponibil în contul Google AdWords. Acesta indică rentabilitatea pe care o obţineţi cu ajutorul programului AdWords. Este o modalitate simplă şi utilă de a afla exact cât de eficiente sunt campaniile dvs. în ceea ce priveşte generarea de vânzări sau de clienţi potenţiali pe site. Vă permite să luaţi decizii mai inteligente pentru cheltuirea bugetului, fapt ce duce la obţinerea unui profit mai mare în urma cheltuielilor online.
După instalarea Urmăririi conversiilor pe site-ul web, veţi putea compara numărul de clicuri primite prin intermediul anunţurilor AdWords cu numărul vizitatorilor care au sfârşit prin a achiziţiona produsul dvs. Pentru aceasta, nu trebuie decât să alegeţi pagina de conversie potrivită (de obicei, pagina care apare după ce un utilizator a accesat pagina „Vă mulţumim pentru comandă/Vă mulţumim că v-aţi înregistrat”, care confirmă faptul că achiziţia sau acţiunea a avut loc) şi să inseraţi un cod JavaScript (furnizat în contul AdWords) între etichetele „body” ale paginii. Aceasta este o acţiune foarte simplă, pe care dvs. (sau webmasterul) o veţi efectua în numai câteva minute. Pentru mai multe informaţii, accesaţi
această pagină
.
Google Analytics
Google Analytics este un instrument puternic de analiză a site-urilor web, care vă permite să obţineţi date foarte detaliate şi uşor de cuantificat cu privire la cine sunt vizitatorii dvs. şi ce acţiuni întreprind atunci când accesează site-ul dvs. web. Puteţi obţine rapoarte cu privire la paginile de unde provin vizitatorii (nu numai ca urmare a anunţurilor AdWords, ci şi în urma căutării organice sau a site-urilor recomandate, de exemplu), la locaţia acestora sau la limba pe care o vorbesc. De asemenea, puteţi găsi date exacte referitoare la timpul petrecut în anumite pagini din site-ul web, la rata de părăsire pentru câteva dintre aceste pagini şi la câte pagini accesează în medie fiecare vizitator.
Instalarea este similară cu cea a Urmăririi conversiilor, însă codul JavaScript furnizat în contul AdWords trebuie să fie inserat în toate paginile site-ului web pentru ca acest instrument să funcţioneze corespunzător. Aflaţi mai multe informaţii despre acest instrument cuprinzător
aici
.
Am ajuns la finalul seriei de articole referitoare la designul web. Sperăm că sunteţi mai bine informat cu privire la măsurile pe care trebuie să le luaţi pentru site-ul dvs. web şi la modul în care îl puteţi optimiza pentru a-l transforma într-un instrument eficient de vânzare online.
Postat de Mădălina Ana, Echipa Google AdWords România
Google Analytics: avantaje ale conectării conturilor AdWords şi Google Analytics, partea a II-a
joi, 25 martie 2010
V-aţi gândit să utilizaţi Site Search pentru a obţine idei de cuvinte cheie pentru contul AdWords?
Site Search este un instrument Google care permite utilizatorilor să caute direct de pe site-ul dvs. produsele de care sunt interesaţi; aceasta este o funcţie gratuită care poate fi descărcată de
aici
.
După ce aţi instalat această funcţie, puteţi utiliza funcţia Site Search din secţiunea Conţinut (Content) a contului Google Analytics pentru a analiza interogările de căutare utilizate de vizitatorii dvs. şi paginile de destinaţie la care acestea trimit.
Raportul Termeni de căutare vă va prezenta interogările utilizate de vizitatori pentru a efectua căutări. Apoi, prin intermediul secţiunii Conversie obiective/Comerţ electronic puteţi urmări dacă vizitatorii realizează conversii după ce caută utilizând respectivele cuvinte cheie; în acest fel, puteţi lua în considerare adăugarea lor în campanii sau mărirea sumelor licitate pentru acestea.
V-aţi gândit să utilizaţi Google Analytics pentru a descoperi destinaţii de plasare noi, în care aţi putea afişa anunţurile dvs. AdWords?
Consultând rapoartele Site-uri de referinţă din secţiunea Surse de trafic a contului dvs. Google Analytics, veţi putea vedea care sunt sursele traficului pe care îl primiţi.
Trecând în revistă aceste site-uri, veţi observa probabil că majoritatea sunt bloguri sau forumuri care conţin anunţuri AdWords, ceea ce înseamnă că le puteţi alege ca destinaţii de plasare pentru anunţurile dvs.
Tot ce trebuie să faceţi este să exportaţi lista cu recomandări sub forma unui fişier .csv, să modificaţi această listă păstrând numai site-urile pe care doriţi să le vizaţi şi să le inseraţi apoi printre destinaţiile de plasare ale campaniei dvs.; în acest fel, veţi obţine o campanie AdWords foarte bine direcţionată.
Postat de Mădălina Ana, Echipa Google AdWords România
Google Analytics: avantaje ale conectării conturilor AdWords şi Google Analytics
miercuri, 24 martie 2010
Prin conectarea conturilor dvs. Google AdWords şi Google Analytics veţi avea posibilitatea de a urmări comportamentul vizitatorilor care au făcut clic pe anunţurile dvs. AdWords, ceea ce vă va ajuta să calculaţi mai uşor rentabilitatea investiţiei pentru bugetul dvs. AdWords şi să efectuaţi modificările necesare. Utilizând această funcţie gratuită, veţi avea posibilitatea de a vedea nu numai cantitatea traficului dvs. AdWords, ci şi
calitatea
acestuia.
Integrarea conturilor Google AdWords şi Google Analytics vă va permite să vedeţi de unde provin vizitatorii dvs., care este conţinutul cel mai popular şi mai ales care sunt punctele în care vizitatorii realizează conversii. Un alt avantaj al conectării acestor conturi este faptul că aveţi posibilitatea de a accesa Google Analytics printr-un simplu clic efectuat pe fila Google Analytics din contul dvs. AdWords.
Integrarea conturilor AdWords şi Google Analytics vă va permite să urmăriţi comportamentul utilizatorilor după ce aceştia fac clic pe anunţul dvs. În acest fel, veţi putea urmări activitatea celor care vă accesează site-ul web prin intermediul unor statistici cum ar fi:
- Pagini afişate pentru fiecare dintre vizitele efectuate din AdWords.
- Durata medie de timp petrecut pe site (acest lucru vă va permite să vedeţi care sunt campaniile AdWords care vă aduc vizitatori ce rămân cel mai mult pe site-ul dvs).
- Procentajul vizitatorilor care au ajuns pentru prima dată pe site-ul dvs.
- Rata de respingere (Bounce rate) - rata de respingere este indicată de procentajul vizitelor de o singură pagină sau al vizitelor în care utilizatorul părăseşte site-ul imediat după accesarea paginii de intrare.
- Venitul pe clic (VPC). De exemplu, dacă suma dvs. CPC medie este de 0,6, iar venitul pe clic este de 2,78 înseamnă că aveţi o rentabilitate a investiţiei considerabilă.
O rentabilitate a investiţiei de 100 % pentru un anumit cuvânt cheie înseamnă că aţi realizat dublu faţă de cât aţi cheltuit în mod obişnuit; cu cât aveţi o cifră mai ridicată a rentabilităţii investiţiei, cu atât este mai bine.
Prin conectarea conturilor AdWords şi Google Analytics puteţi vedea datele AdWords referitoare la conversia obiectivelor sau la comerţul electronic.
Să luăm, de exemplu, raportul privind cuvintele cheie din secţiunea AdWords a contului Google Analytics:
Dacă facem clic pe butonul "Comparaţie" (Comparison), avem posibilitatea de a face o comparaţie cu media de pe site. Putem efectua apoi o segmentare în funcţie de Conversie obiective/Comerţ electronic (Goal conversion/E-Commerce). În acest fel, vom putea vedea care sunt cuvintele cheie cu o performanţă superioară sau inferioară mediei pe site. Prin urmare, putem vedea ce cuvinte cheie aduc cel mai mare profit şi putem creşte sau reduce sumele licitate în consecinţă.
De asemenea, putem să luăm în considerare Rata de respingere pentru fiecare cuvânt cheie în parte. Încă o dată, aceasta ne va permite să vedem cuvintele cheie cu o performanţă superioară sau inferioară mediei pe site. Prin urmare, putem vedea ce cuvinte cheie aduc cel mai mare profit şi putem creşte sau reduce sumele licitate în consecinţă.
Reţineţi însă că pentru moment Google Analytics este disponibil numai în limba engleză. De asemenea conectarea conturilor se poate face numai din interfaţa în limba engleză a contului dvs. AdWords (limba interfeţei se poate schimba din secţiunea "Contul meu" - Preferinţe).
Postat de Mădălina Ana, Echipa Google AdWords România
Prea multe bloguri de urmărit? Încercaţi Google Reader!
luni, 22 martie 2010
Dacă citiţi blogul nostru în mod regulat, aţi descoperit probabil că este dificil uneori să ţineţi evidenţa actualizărilor frecvente. Acest lucru este cu atât mai adevărat în cazul în care citiţi în mod constant mai multe bloguri şi site-uri de ştiri online. Să vă aflaţi la curent cu conţinutul tuturor acestora poate fi uneori o misiune dificilă. Dacă vi se întâmplă acest lucru, puteţi încerca să utilizaţi
Google Reader
.
Google Reader este un instrument care vă ajută să obţineţi, să citiţi şi să distribuiţi toate blogurile şi site-urile web interesante pe care le citiţi pe web. Majoritatea site-urilor web oferă aşa-numitele feeduri RSS, care reprezintă o modalitate prin care site-urile web distribuie conţinut nou pe măsură ce acesta devine disponibil. Scopul acestui ghid este de a vă prezenta principalele funcţii ale serviciului Google Reader, astfel încât să puteţi începe să vă abonaţi şi să distribuiţi feeduri.
Ce este un feed RSS?
RSS este acronimul pentru
Really Simple Syndication
. Vă puteţi gândi la un feed RSS ca la un fişier care conţine cele mai recente înregistrări ale unui blog sau site.
Un feed RSS poate fi identificat prin intermediul acestui simbol universal. Dacă îl vedeţi pe un site web şi faceţi clic pe el, aceasta ar trebui să vă direcţioneze spre feedul respectivului site. De acolo, puteţi să copiaţi şi să inseraţi acel link în Google Reader pentru a vă abona la respectivul feed; în multe dintre browsere, însă, aveţi posibilitatea de a face clic pe un buton pentru a vă abona în mod direct.
Înscrieţi-vă la Google Reader
Este foarte simplu să vă înscrieţi la Google Reader. Nu trebuie decât să parcurgeţi
următorii paşi
. Dacă nu aveţi încă un cont Google, va trebui să creaţi unul pentru a putea utiliza Google Reader.
Abonaţi-vă la un feed
Atunci când vă abonaţi la un feed, veţi fi anunţat în mod automat în Google Reader în momentul în care respectivul site web conţine postări sau înregistrări noi. În loc să verificaţi în mod repetat existenţa unor actualizări pe site-urile preferate, feedurile sunt cele care vi le aduc de fiecare dată când acestea apar. În acest fel, de fiecare dată când postăm un articol nou pe blog, iar dvs. sunteţi abonat pentru actualizările blogului nostru, veţi primi o notificare în Google Reader. Aflaţi c
um puteţi să vă abonaţi pentru un feed în Google Reader
.
Distribuiţi articole prietenilor şi colegilor dvs.
Google Reader vă permite să creaţi şi să distribuiţi feeduri ale articolelor interesante pe care le-aţi găsit pe alte feeduri, precum şi propriile dvs. observaţii. Data viitoare când găsiţi în blogul AdWords un articol interesant pe care doriţi să îl citească şi colegii dvs., îl puteţi trimite cu uşurinţă acestora utilizând Google Reader. Pentru a distribui un articol, faceţi clic pe butoanele „Distribuiţi” sau „Distribuiţi cu note” aflate sub respectivul articol. Acestea vor apărea apoi printre articolele distribuite de dvs. De asemenea, puteţi face clic pe butonul „E-mail” pentru a trimite articole individuale în mod direct prietenilor dvs.
Aveţi opţiunea de a trimite în mod automat articolele distribuite unei liste de prieteni sau persoanelor din agenda de chat din Gmail. Faceţi clic pe linkul Setări distribuire pentru a stabili cine poate vedea articolele pe care le distribuiţi şi cine sunt cei ale căror articole distribuite doriţi să le vedeţi. Aflaţi mai multe despre această funcţie
aici
.
Postat de Mădălina Ana, Echipa Google AdWords România
Seria Web Design partea a IV-a: Considerentele culturale în ceea ce priveşte designul web
marți, 16 martie 2010
Astăzi vom discuta despre câteva considerente importante pe care trebuie să le aveţi în vedere atunci când proiectaţi site-ul web pentru mai multe pieţe şi limbi. Din întreaga populaţie online de pe mapamond, 63% utilizează o altă limbă decât engleza (1). În cadrul Uniunii Europene, piaţa reprezentată de cumpărăturile online se dezvoltă rapid. O treime din cetăţenii U.E. sunt pregătiţi să achiziţioneze un produs dintr-un alt stat membru (2). Livrarea în străinătate a devenit un proces obligatoriu pentru multe afaceri online. Cu toate acestea, designul şi conţinutul web sunt uneori trecute cu vederea atunci când este vorba despre vânzări în străinătate.
Diferenţele culturale şi cele privind limba pot determina uneori rapiditatea cu care un client hotărăşte să achiziţioneze un produs online. Factorii precum culorile, fonturile şi modul în care discutaţi cu clienţii pot varia semnificativ atunci când vindeţi produse clienţilor potenţiali din diferite regiuni. În continuare vă vom prezenta aspectele pe care trebuie să le reţineţi atunci când proiectaţi site-uri web pentru alte limbi şi ţări:
1. Calitatea traducerilor
: este indicat ca traducerile să fie efectuate de către un profesionist. Acestea trebuie să redea un conţinut relevant din punct de vedere cultural pentru vizitatori, evitându-se traducerea directă a originalului. De asemenea, asiguraţi-vă că sunt traduse titlurile şi sublinkurile din pagină, inclusiv informaţiile importante referitoare la serviciul pentru clienţi
2. Informaţiile de contact
: este indicat să beneficiaţi de resursele potrivite, astfel încât clienţii să poată discuta cu o persoană care vorbeşte limba lor. Dacă este posibil, furnizaţi informaţii de contact locale, cum ar fi numere de telefon şi adrese poştale
3. Preţurile şi livrarea
: asiguraţi-vă că toate preţurile sunt afişate în moneda locală şi că informaţiile despre livrare sunt caracteristice ţării în care se află utilizatorii
4. Caracterul sezonier
: profitaţi de sărbătorile locale din diferite ţări pentru a include oferte speciale sau pentru a schimba mesajele din campaniile AdWords
5. Culorile şi elementele grafice
: asiguraţi-vă că luaţi în calcul implicaţiile de ordin cultural ale unor culori şi ale unor elemente grafice diferite. De exemplu, ştiaţi că verdele are o semnificaţie religioasă în anumite ţări sau că, în timp ce rozul are o conotaţie feminină în ţările vestice, acesta simbolizează încrederea în Coreea?
Sperăm că această postare v-a fost utilă. Dacă vă întrebaţi în continuare ce tipuri de culori dau cele mai bune rezultate sau ce îndemn trebuie să includeţi în, să zicem, versiunea spaniolă a site-ului, nu vă faceţi griji. Nu va trebui să ghiciţi. Nu pierdeţi ultima postare din această serie, în care vom trata toate instrumentele AdWords principale, gratuite, cu ajutorul cărora puteţi urmări performanţa pe web!
(1) Sursa: Searchenginewatch.com, septembrie 2009
(2) Sursa: European Interactive Advertising Association, aprilie 2009
Postat de Mădălina Ana, Echipa Google AdWords România
Pregătiţi-vă pentru Paşte!
vineri, 12 martie 2010
Peste doar câteva zile încep pregătirile pentru sărbătorile de Paşte . Este o perioadă a anului foarte aglomerată pentru multe companii, inclusiv linii aeriene, hoteluri, restaurante, baruri, magazine de dulciuri, firme de închiriat automobile şi multe altele!
Numărul căutărilor care includ cuvinte cheie precum „
Paşte
” , „Oferte de Paşte” sau „Ouă de Paşte” creşte semnificativ pe măsură ce se apropie Paştele. Acest comportament ne arată că există foarte mulţi clienţi potenţiali interesaţi să afle informaţii suplimentare referitoare la sărbătoarea care se apropie.
Pregătiţi-vă campaniile AdWords!
- Creaţi o campanie special pentru Paşte. În felul acesta, puteţi avea un grad mai mare de control asupra bugetului zilnic şi a costului maxim pe clic.
- Planificaţi-vă bugetul. Creşterea sezonieră a volumului de trafic poate face ca bugetul dvs. zilnic să se epuizeze mai rapid decât de obicei. Verificaţi care este
bugetul zilnic recomandat
pentru ca anunţurile dvs. să obţină vizibilitate maximă.
- Împărţiţi campaniile în diferite grupuri de anunţuri, în funcţie de promoţiile pe care le desfăşuraţi. De exemplu, dacă firma dvs. oferă locuri de cazare, aţi putea crea un grup de anunţuri pentru „hoteluri”, unul pentru „apartamente” şi altul pentru „vile”.
- Asiguraţi-vă că fiecare anunţ trimite la cea mai potrivită secţiune de pe site-ul dvs. web: de exemplu, dacă gestionaţi un magazin de dulciuri, iar anunţul dvs. este pentru ouă de Paşte de ciocolată, asiguraţi-vă că acesta îi direcţionează pe clienţii potenţiali direct la pagina care afişează oferta pentru ouă de Paşte de ciocolată. Cu cât un client potenţial găseşte mai rapid ceea ce caută, cu atât cresc şansele ca acesta să efectueze o achiziţie.
- Clienţii potenţiali caută promoţii şi reduceri. Nu uitaţi să evidenţiaţi aceste oferte speciale în anunţul dvs.!
- Atunci când alegeţi cuvintele cheie, utilizaţi
Statisticile de căutare
pentru a vedea ce termeni utilizează clienţii potenţiali pentru a efectua căutări
- Profitaţi de cuvintele
cheie negative
. Dacă doriţi să împiedicaţi apariţia anunţului dvs. pentru căutări care nu sunt relevante pentru produsele sau serviciile pe care le oferiţi, încercaţi să utilizaţi cuvinte cheie negative cum ar fi „gratuit” sau „încercare”.
- Afişaţi anunţurile în reţeaua de conţinut. Asiguraţi-vă că aţi creat mai întâi o campanie special pentru reţeaua de conţinut. Puteţi afla mai multe despre reţeaua de conţinut urmărind clipul video de mai jos.
Paşte fericit!
Postat de Mădălina Ana, Echipa Google AdWords România
Gestionarea strategică partea a II-a: utilizarea sumelor licitate cost-pe-conversie pentru sporirea rentabilităţii investiţiei
miercuri, 10 martie 2010
Utilizând instrumentul gratuit
Google AdWords de urmărire a conversiilor
, puteţi vedea cât de eficientă este publicitatea dvs. din punctul de vedere al vânzărilor generate şi al clienţilor potenţiali care vă accesează site-ul Web. Utilizând urmărirea conversiilor, puteţi lua decizii mai înţelepte în privinţa licitării şi a modificărilor bugetului. Înţelegerea valorii pe care o
conversie
o are pentru dvs. vă poate ajuta să efectuaţi modificări în campanii în funcţie de profitabilitatea cuvintelor cheie, nu în funcţie de trafic sau de clicuri. Probabil că nu mai este nevoie să spunem că aceasta este o strategie recomandabilă într-o perioadă de încetinire economică.
Pentru a licita strategic pe baza
rentabilităţii investiţiei
cuvintelor dvs. cheie, este necesar să aveţi un volum suficient de date de conversie. Vă recomandăm să aşteptaţi 1-3 săptămâni pentru a vedea performanţa cuvintelor dvs. cheie din punctul de vedere al rentabilităţii investiţiei, deşi aceasta poate varia în funcţie de numărul conversiilor pe care le primiţi de la AdWords. Pe baza performanţei cuvintelor dvs. cheie, puteţi
ajusta sumele licitate
la nivel de cuvinte cheie individuale . Probabil vă veţi confrunta cu unul dintre următoarele scenarii:
A) Cuvinte cheie cu o sumă cost-pe-conversie redusă şi o poziţie slabă a anunţului
În acest caz, vă recomandăm să sporiţi costul pe conversie pentru a vă asigura că anunţul dvs. apare într-o poziţie mai ridicată, cu scopul de a obţine o expunere mai mare şi, posibil, mai multe clicuri şi mai multe conversii. Pentru a vă asigura că vă aflaţi întotdeauna sub costul pe conversie maxim, vă recomandăm să ajustaţi sumele licitate ale cuvintelor cheie în incremente mai mici.
B) Cuvinte cheie cu o sumă cost-pe-conversie redusă şi o poziţie ridicată a anunţului
În cazul în care costul dvs. pe conversie este mai mic decât suma maximă pe care doriţi să o cheltuiţi pentru o conversie, iar poziţia medie a anunţului pentru aceste cuvinte cheie este apropiată de 1, trebuie să vă asiguraţi că
bugetul dvs. zilnic
nu limitează afişările anunţului dvs., deoarece aţi putea pierde clicuri valoroase cu o rentabilitate a investiţiei pozitivă.
C) Cuvinte cheie cu o sumă cost-pe-conversie ridicată
După ce aţi filtrat, prin utilizarea cuvintelor cheie negative, majoritatea clicurilor cu posibilităţi reduse de realizare a conversiilor, vă recomandăm să reduceţi sumele licitate ale cuvintelor cheie care au o sumă cost-pe-conversie ridicată. Aceasta va duce la scăderea poziţiei anunţului, fapt care va genera mai puţine clicuri şi conversii; în acelaşi timp, însă, vă va ajuta să menţineţi costul pe conversie sub suma maximă pe care doriţi să o cheltuiţi pentru o conversie. În cazul în care costurile dvs. sunt în continuare mai mari decât suma maximă pe care doriţi să o cheltuiţi pentru o conversie, vă recomandăm să ştergeţi aceste cuvinte cheie şi să utilizaţi bugetul pentru cuvintele cheie care au o performanţă mai bună.
Este important de menţionat că traficul de pe Internet şi activităţile competitorilor dvs. se modifică permanent. Reevaluaţi periodic performanţa campaniei dvs. şi efectuaţi modificări în consecinţă.
Postat de Mădălina Ana, Echipa Google AdWords România
Curs online gratuit: Cum să construiţi un cont AdWords de succes
luni, 8 martie 2010
Doriţi să aflaţi cum se construieşte un Cont AdWords de Succes? Urmăriţi cursul din cadrul
Universităţii Online AdWords.
Totul porneşte de la înţelegerea bazelor AdWords.
Acest curs
explică cum sunt ordonate anunţurile în rezultatele căutărilor pe Google, cum să vă analizaţi campaniile publicitare şi cum să vă asiguraţi că vizitatorii siteului sunt transformaţi în clienţi. Este un curs dedicat tuturor celor care încep acum să utilizeze AdWords şi doresc să înţeleagă cum să îl transforme într-un cont de succes.
Vizionare plăcută
şi spor la AdWords!
Postat de Iulia Mihăilescu,
Echipa Google AdWords România
Gestionarea strategică, partea 1: Gestionaţi bugetele pentru a mări rentabilitatea investiţiei
joi, 4 martie 2010
În economia actuală, sunteţi în căutarea unor instrumente de marketing eficiente din punctul de vedere al costurilor, care să vă permită să găsiţi clienţii potriviţi la momentul potrivit şi să reacţionaţi rapid la modificarea comportamentului consumatorilor. AdWords înseamnă control şi flexibilitate - atât pentru publicitatea pe care o efectuaţi, cât şi pentru cheltuielile aferente acesteia.
Prin gestionarea bugetelor de care dispuneţi şi printr-o licitare eficientă puteţi să atrageţi mai mulţi clienţi şi să controlaţi costurile, îmbunătăţind rentabilitatea investiţiei. Aceasta este prima din cele două părţi ale unui articol care încearcă să vă ajute să realizaţi acest lucru.
Iată câteva sfaturi rapide referitoare la gestionarea strategică a bugetului dvs. AdWords:
1. Asiguraţi-vă că urmăriţi vânzările şi venitul generate de AdWords
Deşi clicurile şi afişările sunt utile pentru stabilirea volumului traficului generat de utilizatorii care văd şi fac clic pe anunţul dvs., este mai important să luaţi în considerare numărul conversiilor pe care le primiţi prin intermediul programului AdWords. O conversie este acţiunea de pe site-ul dvs. pe care doriţi să o finalizeze un utilizator, cum ar fi achiziţionarea unui produs sau solicitarea unor informaţii suplimentare. Urmărirea conversiilor vă va permite să stabiliţi numărul achiziţiilor şi suma venitului ce rezultă din publicitatea efectuată de dvs. cu AdWords.
Vă putem pune la dispoziţie două instrumente gratuite, care să vă ajute să stabiliţi impactul pe care veniturile realizate cu ajutorul programului AdWords îl are asupra afacerii dvs.:
*
Urmărirea conversiilor
vă permite să vedeţi care sunt anunţurile şi cuvintele cheie care vă aduc cele mai multe conversii în cont
*
Google Analytics
vă oferă rapoarte despre traficul către site-ul dvs. Web şi despre activităţile de marketing online. De asemenea, acest instrument poate fi integrat cu coşul dvs. de cumpărături de pe site-ul Web (prin activarea urmăririi comerţului electronic).
În cazul în care nu urmăriţi deja vânzările şi veniturile obţinute cu ajutorul programului AdWords, vă recomandăm să începeţi urmărirea acestora. Pe lângă o mai bună înţelegere a performanţei dvs. publicitare cu AdWords, veţi avea posibilitatea de a lua decizii strategice mai informate în legătură cu bugetul dvs., în funcţie de rentabilitatea investiţiei pe care o obţineţi.
2. Alocaţi buget campaniilor cu niveluri ridicate ale rentabilităţii
Urmărind valoarea campaniilor dvs., puteţi aloca bugetul pentru acele campanii care vă aduc o rentabilitate ridicată a investiţiei:
* Redistribuiţi bugetul de la campaniile cu niveluri reduse ale rentabilităţii către cele cu niveluri ridicate ale acesteia
* În cazul în care campaniile cu niveluri ridicate ale rentabilităţii îşi epuizează bugetul la mijlocul zilei şi nu mai afişează anunţuri, măriţi bugetul alocat acestor campanii şi stabiliţi limite de buget pentru campaniile cu niveluri reduse de rentabilitate.
3. Afişaţi anunţurile atunci când acestea generează cel mai mult profit
Utilizaţi rapoartele AdWords pentru a vedea care sunt orele şi zilele cele mai profitabile pentru fiecare campanie:
1. Faceţi clic pe fila „Raportare” şi selectaţi „Rapoarte”
2. Selectaţi „Creaţi un raport nou”
3. Alegeţi tipul de raport „Performanţa campaniei”, „Orar (indiferent de dată)” şi intervalul de date dorit
4. În secţiunea „Setări avansate”, faceţi clic pe „Adăugaţi sau eliminaţi coloane”, apoi selectaţi valorile de performanţă de care sunteţi interesat (inclusiv valorile de conversie, în cazul în care aveţi activată Urmărirea conversiilor)
5. Denumiţi şi creaţi raportul
Repetaţi paşii, selectând afişarea „Zi din săptămână” (unitatea de timp), în loc de „Orar (indiferent de dată)”.
Veţi avea apoi posibilitatea de a vedea care sunt orele şi zilele care funcţionează cel mai bine pentru dvs. (văzând care sunt orele la care obţineţi cele mai multe conversii).
Apoi, utilizaţi
Programarea anunţurilor
(sub fila „Setări”) pentru a difuza anunţurile în primul rând la orele cu cea mai ridicată performanţă/cel mai ridicat număr de conversii, astfel încât să economisiţi buget publicitar valoros. Programarea anunţurilor vă permite să indicaţi anumite ore din zi sau anumite zile ale săptămânii în care doriţi ca anunţurile dvs. să apară. De exemplu, aţi putea programa anunţurile să fie difuzate numai în zilele lucrătoare, sau zilnic de la 15:00 la 18:00. Prin programarea anunţurilor, o campanie poate fi difuzată toată ziua, în fiecare zi sau numai 15 minute pe săptămână.
Modul avansat de programare a anunţurilor
vă permite să utilizaţi un multiplicator de sume licitate pentru a mări sau a reduce oferta pentru o campanie AdWords pe durata anumitor perioade de timp. De exemplu, în cazul în care constataţi că anunţurile obţin cele mai bune rezultate între orele 8:00 şi 11:00, puteţi licita mai mult pentru afişările sau clicurile din perioada respectivă, pentru a vă asigura că bugetul este direcţionat către traficul cel mai valoros şi că vă aduce cea mai ridicată rentabilitate a investiţiei.
Postat de Hermina Condei, Echipa Google AdWords România
RaduS, primul Top Contributor al Forumului de ajutor AdWords România!
marți, 2 martie 2010
Vă prezentam într-un post anterioare Forumul AdWords: o comunitate online unde utilizatorii AdWords se strâng să discute despre diverse probleme şi soluţii AdWords, un mod rapid de a afla răspunsuri la întrebările dvs. Această comunitate creşte constant şi ne face deosebită plăcere să anunţăm promovarea primului utilizator la nivel de Top Contributor pe forumul AdWords România: RaduS!
Top Contributorii sunt acei membri ai forumului care s-au remarcat printr-o prezenţă constantă şi activă şi care au contribuit în mod excepţional la crearea comunităţii AdWords. Sunt acei membri care îşi "rup" din timpul lor pentru a a-l petrece ca voluntari pe forum, răspunzând la întrebările celor care au nevoie de ajutor. Promovarea la nivelul de Top Contributor reprezintă o recunoaştere a acestor ca "experţi AdWords" oferindu-le de asemenea posibilitatea accesării unor opţiuni avansate ale forumului.
RaduS este un membru marcant al formului care a contribuit la dezvoltarea acestei comunităţi încă de la început printr-o prezenţă activă, cunoştinte foarte bune în domeniu şi răspunsuri complete. Îi mulţumim pe acestă cale şi îi urăm succes în continuare!
Vă încurajăm să accesaţi
pagina de profil
pentru a afla mai multe despre Radu. Şi nu uitaţi să-l felicitaţi.
Dacă doriţi să aflaţi mai multe despre cum puteţi deveni Top Contributor aflaţi de ce aveţi nevoie
aici
.
Postat de Echipa Google AdWords România
Termenii şi Condiţiile voucherelor Google AdWords
marți, 2 martie 2010
Pentru că în ultima perioadă am primit foarte multe întrebări privind cupoanele promoţionale Google AdWords şi modul de aplicare al acestora, am decis să evidenţiem principalele elemente care ar trebui avute în vedere la primirea unui astfel de cupon:
Creditul promoţional este disponibil numai pentru clienţii
noi
Google AdWords
, ale căror conturi sunt deschise de mai puţin de
14
de zile la data introducerii codului promoţional şi care au adresă de facturare în România.
Utilizarea Google AdWords şi a creditului promoţional este condiţionată de aprobarea reclamei, de înregistrarea corectă şi de
acceptarea
Termenilor şi Condiţiilor de publicitate actuale.
Creditul promoţional va fi creditat
automat
noului dumneavoastră cont Google AdWords, o dată ce aţi introdus Codul Voucherului şi Preferinţele de Facturare.
Dacă alegeţi metoda de
plată ulterioară
, taxa de activare a contului (în prezent de 20 RON) va fi dedusă din creditul promoţional înainte ca acesta să fie creditat contului dvs.
Dacă alegeţi metoda de
plată anterioară
, trebuie să
efectuaţi o plată iniţială
(din care se va deduce taxa de activare) pentru a activa contul dvs.,
înainte
ca acest credit promoţional să fie creditat contului dumneavoastră.
Veţi fi taxat pentru sumele care depăşesc creditul promoţional şi sunteţi singurul responsabil pentru plata acumulată prin publicitatea AdWords.
Se aplică un
singur
credit promoţional pentru fiecare client.
Creditul promoţional este
netransferabil
şi
nu
poate fi vândut sau schimbat.
Dacă doriţi ca moneda contului dvs. Google AdWords să fie alta decât moneda în care creditului promoţional a fost acordat, atunci suma reală a creditului promoţional poate fi supusă fluctuaţiilor valutare.
Găsiţi informaţii detaliate privind aplicarea/valorificarea unui cupon promoţional AdWords
aici
Postat de Hermina, Echipa Google AdWords România
Linkuri utile
Etichete
*** Avansaţi***
*** Începători ***
2017
accelerated mobile pages
acces
Actualizare adrese URL
AdBlock
AdMob
Adrese URL actualizate
AdSense
advertiser
Advertising Week
AdWeek
Adwords
AdWords app
AdWords Editor
Adwords next
Adwords romania
AdWords smart bidding
Agenţii de publicitate
ajustarea sumelor licitate
alcool
alternarea anunturilor
Analytics
anunturi cu text extinse
anunturi dinamice
anunturi imagine
Anunturi pt. Mobile
Anunturi text
Anunturi text extinse
Anunturi video
anunț respins
Anunțuri
anunțuri AdWords
Anunțuri Gmail
Anunțuri pe dispozitive mobile
anunțuri respinse
anunțuri text
Anunțuri text extinse
Anunțuri video
aplicatie AdWords
aplicatii mobile
atribuire
automatizare
b
Banca
Better ads
black friday
Brand Lift
branding
bumper
Campanii AdWords
campanii cu numere de telefon
campanii display
campanii inteligente
campanii optimizate
campanii pentru aplicatii
campanii universale pentru aplicatii
campanii video
Caractere anunț AdWords
Card
Cărturești
Căutare organică
cele mai bune practici
Chrome
clic
clic pentru apelare
clic pentru mesaj
Clicuri nevalide
cod de urmarire
coloane AdWords
comert electronic
Conferința I/O
Contact AdWords
Contact Google Compania mea
Conversii
creatori de conținut
croazieră pe Dunăre cu Google Street View
Cross-device
Cupoane promoționale
customer match
Cuvinte Cheie
cyber monday
destinații de plasare
dezvoltatori
Directionare in functie de locatie
Discovery TrueView
discrepanta dintre clickuri si sesiuni
dispozitive
doubleclick
dsa
e-commerce
ETA
etichete
exact match
Expanded Text Ads
Extensii de apel
extensii de înștiințări
Extensii de Locatie
extensii de promovare
Extensii la anunțuri
Extensii Sitelinks
Factura
Facturare lunară
FAQs
Fashinable by Google
feed
Filtre campanii
Firebase
Firebase Analytics
Forumul AdWords
fragmente structurate
GAP
Gmail
Google
Google Ad Grants
Google AdGrants
Google AdWords
Google Analytics
Google Compania Mea
Google Cultural Institute Romania
Google for Non Profits
Google My Business
Google ONG
Google Partners
Google Play
Google Search
innovatie
inovatii AdWords
inserarea cuvintelor cheie
instalare
InStream
Instrumente
Intro
Invatare automata
împrumuturi personale
licitare automatizată
machine learning
marketing
MCC
mesaje
Metoda de plata
micro-momente
Mobil
Mobile
Moldova
Noua experiență
Noua Interfaţă
noutăți
Noutăţi
Număr de telefon de redirecționare
oferte
optimizare pentru clicuri
optimizare pentru conversii
Optimizare site
Optimizatorul de conversii
pagina de destinație
performanta
personalizat
Plata automata
Plata manuala
plati
Plăți AdWords
Plăți automate
Plăți manuale
Politici
Politici Publicitare AdWords
potrivire exacta
Povești de succes - AdWords
Povești de succes - optimizare pentru mobile
Probleme frecvente
produse beta
Produse Google
Programarea anunțurilor
promovare
publicitate
rapoarte
Raportare
rata de click
Rata de conversie
relevanta
Remarketing
Remarketing dinamic
reteaua de cautare
Reţeaua de căutare
Reţeaua de display
ROI
rotatia anunturilor
sarbatori
Scorul de calitate
Seminare Online
Seminarii Online
servicii financiare
Setări
Sfaturi optimizare
site mobil
site optimizat pentru mobile
site suspendat
smart display campaigns
StarShinerS
statistici
Strategie de licitare
suma CPA vizată
suma CPC
Termeni și condiții
tracking code
Training
trenduri
TrueView
TrueView pentru actiune
TV
user experience
variante apropiate
Vegis
viteză site
vizite in magazin
Web Design
YouTube
Archive
2018
ian.
2017
dec.
nov.
oct.
sept.
aug.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2016
dec.
nov.
oct.
sept.
aug.
iul.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2015
dec.
nov.
oct.
sept.
aug.
iul.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2014
dec.
nov.
oct.
aug.
mai
apr.
mar.
feb.
2013
nov.
oct.
sept.
aug.
iul.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2012
nov.
oct.
sept.
iun.
2011
oct.
sept.
aug.
iul.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2010
dec.
nov.
sept.
aug.
iul.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2009
dec.
nov.
oct.
sept.
aug.
Feed
Subscribe by email
Abonați-vă la canalul YouTube!
Linkuri utile
Forumul de discuții
Canalul de Youtube
Centrul de ajutor
Testați aici dacă aveți site-ul optimizat pentru mobil
Trenduri în România
Google Compania mea contact
Company-wide
De ce un blog Google AdWords pentru România?
Click aici pentru a afla mai multe
.