Remedierea problemelor din Google Analytics/AdWords, partea 1
miercuri, 31 martie 2010

Am prezentat deja care sunt beneficiile utilizării Google Analytics împreună cu Google AdWords. În această serie de postări de blog vom discuta câteva dintre problemele care pot apărea la utilizarea serviciului Google Analytics, precum şi modalităţile prin care le puteţi remedia.
Înainte de toate, pentru o analiză semnificativă a datelor, contul dvs. AdWords şi contul Google Analytics ar trebui să fie conectate (nu uitaţi că pentru utilizatorii români acest lucru se poate face numai din interfaţa în limba engleză a contului). Pe parcursul procesului de conectare sau imediat după încheierea acestuia, este posibil să vă confruntaţi cu următoarele probleme:
Nu pot accesa Google Analytics prin intermediul contului AdWords
Dacă nu puteţi accesa contul Google Analytics prin intermediul filei „Raportare” > „Google Analytics” din AdWords, probabil că adresa e-mail de conectare AdWords nu are drepturi de accesare a contului Google Analytics. În acest caz, trebuie să luaţi legătura cu administratorul contului Google Analytics, pentru ca acesta să adauge adresa dvs. e-mail utilizând Managerul de acces. În cazul în care adresa e-mail de conectare AdWords are deja acces la Google Analytics, este posibil să aveţi deja conectat contul AdWords la un alt cont Google Analytics. Dacă bănuiţi că vă aflaţi în această situaţie din urmă, trebuie să luaţi legătura cu serviciul de asistenţă AdWords.
Nu există date în rapoartele Google Analytics
Dacă profilul dvs. Google Analytics nu a înregistrat deloc date, pot exista mai multe explicaţii pentru aceasta. Iată câteva dintre cele mai obişnuite:
Pe site-ul web nu există un cod de urmărire sau a fost plasat un cod de urmărire incorect
Verificaţi mai întâi dacă apare codul Google Analytics în codul sursă al site-ului dvs. şi dacă a fost implementat în mod corect. Dacă doriţi să vedeţi cum ar trebui să arate codul dvs., accesaţi contul Google Analytics şi faceţi clic pe „Setări Google Analytics”, apoi pe „Modificaţi” de lângă profilul corespunzător; în sfârşit, selectaţi „Verificaţi starea” din colţul din dreapta sus.
Număr de profil incorect în codul de urmărire de pe site-ul dvs.
Uneori se poate întâmpla ca, din greşeală, să fie instalat pe site-ul web codul de urmărire al altui profil sau cont. Prin urmare, asiguraţi-vă că în codul sursă al site-ului dvs. este utilizat numărul de profil corect (numit şi cod de proprietate web sau număr UA). Puteţi verifica corectitudinea numărului de profil sub „Verificaţi starea”, după cum este descris mai sus. În cazul în care respectivul număr diferă de cel din codul sursă, va trebui să modificaţi în consecinţă codul de urmărire din codul sursă al site-ului dvs. web.
Configurare incorectă a filtrelor
De asemenea, este posibil ca filtrele să fie incorect configurate şi astfel întregul trafic să fie eliminat din greşeală. Prin urmare, verificaţi dacă aveţi unul sau mai multe filtre activate în profilul dvs. Aici veţi găsi sfaturi privind remedierea problemelor cauzate de erori ale filtrelor în Google Analytics.
Profil creat în ultimele 24 - 72 de ore
După implementarea pe site a codului Google Analytics, poate dura între 24 şi 72 de ore până la apariţia primelor date în rapoartele dvs. Google Analytics. Lucrul acesta se întâmplă deoarece Google Analytics nu este un instrument de raportare în timp real. În acest caz, trebuie să daţi dovadă de puţină răbdare.
Aici se încheie prima parte. În postarea următoare, vom discuta despre depanarea înregistrărilor de tip (nu este definită), despre lipsa datelor AdWords şi despre problemele legate de comerţul electronic, precum şi despre etichetarea automată şi manuală.
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu