Reţeaua de display Google prezintă noul grup de performanţă
miercuri, 29 iunie 2011 | 12:34
Labels: *** Avansaţi***, Noutăţi
În prezent, inovaţiile aduse în domeniul direcţionării, optimizării şi măsurării vă pot ajuta să obţineţi performanţe mai bune cu ajutorul campaniilor din Reţeaua de display. Contribuim cu investiţii semnificative în aceste domenii şi ne face plăcere să anunţăm lansarea câtorva instrumente care vă oferă o funcţie mai bună de măsurare, mai multă expunere şi mai multă valoare pentru campaniile dvs. de anunţuri grafice.
Măsurare mai bună
1. Valoarea CTR relativă: comportamentul utilizatorilor în paginile web variază în funcţie de tipul de pagină în care se află aceştia. De exemplu, utilizatorii pot interacţiona cu anunţurile dintr-o pagină cu recenzii despre produse într-un mod diferit faţă de anunţurile de pe un blog. Rata de clic (CTR) vă indică frecvenţa cu care utilizatorii fac clic pe anunţurile dvs., însă nu vă poate indica performanţa anunţurilor dvs. prin comparaţie cu cea a altor anunţuri din aceeaşi pagină.
Pentru a măsura mai bine performanţa campaniilor din Reţeaua de display, valoarea CTR relativă indică performanţa anunţurilor dvs. prin comparaţie cu cea a altor anunţuri difuzate în aceleaşi locuri din Reţeaua de display Google, permiţându-vă să analizaţi comparativ performanţa dvs. în întreaga Reţea de display. De exemplu, dacă anunţurile dvs. grafice au o valoare CTR de 0,04%, iar alte anunţuri din aceleaşi locuri din Reţeaua de display Google au o valoare CTR de 0,02%, valoarea dvs. CTR relativă este (0,04) / (0,02) = 2x.
Captura de ecran de mai jos ilustrează modul în care arată valoarea CTR în programul AdWords:
De ce este importantă valoarea CTR relativă?
La prima vedere, o valoare CTR de 0,04% poate părea scăzută. Însă ştiind că aceasta este de două ori mai mare decât valoarea CTR a anunţurilor concurente, puteţi deduce că anunţurile dvs. au performanţe mai bune decât anunţurile din aceeaşi pagină, pe baza valorii CTR. Aceasta înseamnă că reclama dvs. se potriveşte site-urilor pe care apare şi că publicul dorit reacţionează la mesajul dvs.
De asemenea, puteţi constata că valoarea CTR relativă este 0,5x, ceea ce înseamnă că anunţurile dvs. obţin numai jumătate din rata de clic medie. Aceasta înseamnă că este posibil ca anunţurile dvs. să nu rezoneze cu utilizatorii la care doriţi să ajungeţi şi că puteţi îmbunătăţi performanţa rafinând reclamele.
Pentru a consulta valoarea CTR relativă în contul dvs. AdWords, accesaţi fila „Grupuri de anunţuri”, selectaţi „Personalizaţi coloanele” din meniul derulant „Coloane” şi selectaţi „Valoare CTR relativă”. Valoarea CTR relativă va apărea la nivel de campanie sau de grup de anunţuri.
2. Procentajul de afişări: modelul de licitaţie dictează că mai mulţi agenţi de publicitate vor concura pentru aceleaşi spaţii publicitare dintr-o pagină web. Pentru a vă ajuta să vă măsuraţi prezenţa online, am creat procentajul de afişări, care reprezintă procentajul de afişări ale anunţurilor dvs. din numărul total de afişări disponibile pentru care anunţurile au fost eligibile să apară în Reţeaua de display Google. Cu alte cuvinte, procentajul de afişări indică reprezentarea dvs. online.
Pe baza datelor procentajului de afişări, vă puteţi spori reprezentarea ajustând bugetul sau îmbunătăţind Clasarea anunţului. Valoarea Procentaj de afişări pierdute (buget) vă arată câte afişări pierdeţi din cauza bugetului, iar valoarea Procentaj de afişări pierdute (clasare) vă arată câte afişări pierdeţi din cauza Clasării anunţului.
De exemplu, puteţi constata că pierdeţi 25% din procentajul de afişări din cauza restricţiilor impuse de buget şi că trebuie să sporiţi bugetul zilnic al campaniei pentru a obţine mai multe afişări. De asemenea, puteţi constata că pierdeţi 35% din procentajul de afişări din cauza Clasării anunţului şi că este necesar să creşteţi sumele licitate pentru a vă îmbunătăţi reclamele.
Grad mai mare de transparenţă
Dat fiind că anunţurile dvs. apar pe milioane de site-uri din Reţeaua de display Google, poate fi dificil să ţineţi evidenţa locurilor unde acestea sunt şi nu sunt difuzate. Instrumentul de diagnosticare a anunţurilor din Reţeaua de display vă indică de ce nu apar anunţurile dvs. în Reţeaua de display. De exemplu, puteţi constata că grupurile dvs. de anunţuri direcţionate către destinaţii de plasare nu sunt difuzate deoarece au pierdut licitaţia:
De asemenea, puteţi afla când este difuzat anunţul dvs., precum şi în ce destinaţii de plasare:
Vom începe prin a lansa Instrumentul de diagnosticare a anunţurilor din Reţeaua de display pentru un număr mic de agenţi de publicitate, la jumătatea lunii iunie, după care îl vom lansa pe scară largă la începutul lunii iulie.
Valoare mai bună contra banilor cheltuiţi pentru anunţurile grafice online
Adesea, utilizatorii trebuie să deruleze în jos pentru a vedea anunţurile dvs. într-o pagină web. Atunci când un utilizator nu derulează suficient pentru a vedea anunţul dvs., aceste afişări nevăzute afectează în mod negativ eficienţa publicităţii şi duc la cheltuieli irosite. De curând, am lansat o funcţie numită Filtrul pentru afişări nevăzute, care se asigură că agenţii de publicitate ce licitează în funcţie de suma CPM nu sunt taxaţi pentru afişările care au o probabilitate redusă de a fi văzute.
De exemplu, să presupunem că un utilizator accesează site-ul unui editor, pe care anunţul dvs. apare în partea inferioară a paginii:
Veţi fi taxat numai dacă estimăm că un utilizator va derula pentru a vedea anunţul dvs.:
Reţineţi că această funcţie este activată automat şi nu necesită comenzi sau configurare.
Pe scurt
Toate cele patru instrumente şi funcţii -- Valoarea CTR relativă, Procentajul de afişări, Instrumentul de diagnosticare a anunţurilor din Reţeaua de display şi Filtrul pentru afişări nevăzute -- sunt disponibile în toate limbile acceptate de programul AdWords. Pentru mai multe informaţii, accesaţi Centrul de ajutor.
Postat de Cătălina Simion, Echipa Google AdWords România



